شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۰۰:۵۷

ورود ایران به باشگاه سازندگان بازوهای بارگیری نفت

باشگاه خبری فراساحل: در آینده نزدیک دانش فنی ساخت بازوهای بارگیری نفت در داخل بومی و ایران به باشگاه سازندگان این بازوها در دنیا وارد می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، رئیس پژوهش و توسعه این شرکت گفت: «با مشخص شدن نتیجه تست عملیاتی بازوهای بارگیری ساخته شده در کشور؛ در آینده نزدیک دانش فنی ساخت بازوهای بارگیری نفت در داخل بومی و ایران به باشگاه سازندگان این بازوها در دنیا وارد می‌شود».


مهدی حسنی افزود: «تست عملیاتی نخستین دستگاه بازوی بارگیری ساخته شده از سوی شرکت پایانه‎های نفتی ایران رو به پایان است». وی اضافه کرد:«به دلیل انگشت‌شمار بودن سازندگان بازوی بارگیری نفت در دنیا، این پروژه بسیار منحصر به فرد است». رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان این که پروژه ساخت بازوهای بارگیری شامل ساخت سه دستگاه می‌شود، اظهارکرد: «نخستین دستگاه آن ساخته و در اسکله شرقی جزیره خارگ نصب شده است و در حال تست عملکردی و عملیاتی است که نتیجه آن بزودی مشخص می‌شود».


وی با اشاره به این که با انجام موفقیت‌آمیز پروژه ساخت بازوهای بارگیری، ایران وارد باشگاه سازندگان بازوهای بارگیری (Loading Arms) در دنیا می‌شود، تصریح کرد: «این پروژه با همکاری جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت انجام شده است که اجرای آن علاوه بر صرفه جویی، سبب افزایش توانمندی نیروهای داخلی نیز می‎شود». بازوی بارگیری نفت که از تجهیزات کلیدی صادرات نفت خام به شمار می‎رود، یک ربات بزرگ است که از یک سو به نفتکش و از سوی دیگر به اسکله برای انتقال نفت به مخزن کشتی متصل می‎شود.


واحد پژوهش و توسعه شرکت پایانه‎های نفتی ایران به طور رسمی از سال ٨٦ آغاز به کار کرده است که با توجه به مسئولیت شرکت در دریافت، ذخیره سازی، اندازه‎گیری و صادرات نفت خام کشور، به روز بودن تجهیزات به منظور برآورد نیاز مشتریان بین المللی ایران اهمیت بالایی دارد که در نتیجه، واحد پژوهش، رسالت انجام پژوهش‎های کاربردی را برای برطرف کردن نیازهای عملیاتی شرکت برعهده دارد». جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب در آبهای خلیج فارس واقع است.



  کد خبر : 795
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :